Na ten koncert fani Kayah czekali długo. Sobotni występ artystki z projektem Transoriental Orchestra nie zawiódł ich oczekiwań. Muzycy porwali białostocką publiczność w egzotyczną podróż szlakiem muzyki i historii.
Transoriental Orchestra to niezwykły projekt. Wszystko zaczęło się od wielkiej muzycznej miłości Kayah do muzyki world. Artystka od dawna planowała nagranie albumu właśnie w tej stylistyce. Impulsem do rozpoczęcia pracy nad projektem okazało się zaproszenie wokalistki na festiwal Warszawa Singera. Specjalnie na potrzeby tego koncertu powstał projekt - Transoriental Orchestra. Kayah zaprosiła do współpracy Atanasa Valkov – kompozytora filmowego i producenta muzycznego. Wspólnie wybrali do projektu wybitnych instrumentalistów oraz solistów pochodzenia polskiego, ukraińskiego i irańskiego. W instrumentarium zespołu znalazły się niespotykane instrumenty, takie jak: cymbały, santur, oud, saz, lutnie, flety, piszczałki i wiele innych.
Podczas sobotniego koncertu artystka wykonała pieśni żydowskie pochodzące z różnych regionów Europy i Bliskiego Wschodu, korzystając ze wspaniałej spuścizny Żydów z całego świata, pokazując ich wędrówkę a także wpływ, jaki obce kultury wywarły na ich twórczość. Zgromadzona na koncercie publiczność usłyszała m.in. pieśni Żydów sefardyjskich czy naszych rodzimych Aszkenazyjczyków. Artystka zaśpiewała w ladino, po arabsku, macedońsku, hebrajsku, w Jidysz i po polsku.
KAYAH i Transoriental Orchestra wystąpili w składzie:
- Jan Smoczyński / piano, klawisze - gościnnie
- Atanas Valkov / klawisze
- Iwonka Zasuwa / wokal
- Marta Zalewska / bas, kontrabas
- Patrycja Napierała / instrumenty perkusyjne
- Mateusz Adamczyk / skrzypce
- Jahiar Azim Irani /cymbały, santur, wokal
- Jakub Niedoborek / gitary, oud, saz, lutnie
- Włodzimierz Antoniw / klarnet, klawisze, elektronika
- Sebastian Wieladek / lira korbowa, flety perskie, dudy perskie
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji Michała Hellera/OiFP: